Саме сьогодні, в День Соборності, ми хочемо поділитися результатами онлайн-опитування учнів “М18: Ми - законотворці!”.
3625 учнів і учениць 7-11 класів з усіх областей України взяли участь в онлайн-опитуванні з 10 по 20 січня 2024 р. і висловили свої думки щодо напрямків повоєнного відновлення України.
Під час онлайн-опитування учням та ученицям було запропоновано уявити, що їх обрали народними депутатами чи депутатками України. Тепер у Верховній Раді України саме вони представляють інтереси громадян та громадянок нашої країни. Як відбудовувати Україну? Які напрямки розвитку країни є найбільш актуальними? Про що та в якій сфері був би перший розроблений законопроєкт? На разі ділимося узагальненими результатами онлайн-опитування.
М18 – це діти і молодь, яким ще не виповнилося 18 років, але які мають проактивну громадянську позицію. Це юні державотворці, які прагнуть вплинути на сьогодення й майбутнє нашої країни!
В рамках проєкту з громадянської парламентської просвіти проводиться онлайн-опитування серед учнів 7-11 класів, що дозволить визначити основні напрямки розвитку країни які, з точки зору дітей та молоді, є найбільш актуальними.
10 січня 2024 р. відбулась організаційна зустріч, у якій взяли участь 55 учасників та учасниць, котрі представляли мережу парламентських просвітницьких осередків з 40 закладів загальної середньої та позашкільної освіти з різних регіонів України.
Під час зустрічі обговорювались результати діяльності мережі минулого року, зокрема впровадження курсу за вибором з основ представницької демократії «Наш парламент: досліджуємо, розуміємо, впливаємо», проведення активностей з парламентської просвіти в школах у різних форматах.
Упродовж двох місяців проходив онлайн курс з парламентської просвіти для учнів 9-11 класів і студентів 1-3 курсів закладів освіти.
Відбулося 10 вебінарів, що в інтерактивній формі розкрили майбутнім державотворцям засади парламентаризму, особливості діяльності Верховної Ради України під час війни, способи взаємодії громадян, в тому числі й дітей, з народними депутатами та українським парламентом загалом.
В рамках апробації тренінгової програми «Травмапедагогіка для українських вчителів» 26 грудня 2023 року відбулася зустріч на тему «Емоції та техніки емоційної регуляції: як справлятися з важкими емоціями» з вчителями Київського ліцею бізнесу. Зустріч провела експертка проєкту психологиня і тренерка Зоряна Міщук, яка брала участь в розробці програми.
У сучасному освітньому середовищі, де важливість гармонійних відносин і розуміння власних та чужих емоцій зростає, навички емоційного регулювання стають ключовим фактором успіху для вчителів. Робота з учнями потребує високого рівня емпатії та чутливості до їхніх емоційних потреб. Водночас і самим вчителям навики емоційного регулювання потрібні, щоб витримувати високе щоденне емоційне навантаження.
19 грудня 2023 р. Людмила Паращенко та Ірина Іванюк як експертки Агенції з громадянської освіти взяли участь у фаховій дискусії в Центрі Разумкова. Під час зустрічі були презентовані інформаційно-аналітичні матеріали дослідження Центру Разумкова, підготовлені в рамках проєкту «Сучасний стан, пріоритети та перспективи розвитку системи громадянської освіти в Україні», що здійснюється за підтримки Представництва Фонду Ганнса Зайделя в Україні.
Велику зацікавленість учасників викликали здійснені Агенцією дослідження щодо реалізації громадянської освіти в школах, практика впровадження громадянської парламентської просвіти спільно з Освітнім центром Верховної Ради України та розроблене навчально-методичне забезпечення для впровадження курсу за вибором «Наш парламент: досліджуємо, розуміємо, впливаємо» на всіх рівнях шкільної освіти, що стали можливими завдяки підтримці Програми USAID «Рада: наступне покоління», яка є п’ятирічною ініціативою (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна».
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Оксана Руда надає практичні поради щодо правильного дихання з метою саморегуляції: "Коли мене запитують, яка найдієвіша практика допомоги людині у стресі, я завжди кажу — дихання! Це те, що завжди з нами, для чого не потрібно багато зусиль або додаткових дій (поїхати, купити, домовитись, зустрітись тощо). Це те, що ми робимо кожного дня від 17 до 21 тисячі разів. Головне — робити це правильно! Експерти стверджують, що більшість із нас дихає неправильно, "надто поверхнево", ми недодаємо собі життєво необхідного кисню. Звідси – втома, пасивність, відсутність бажання щось робити, прокрастинація. Особливо ми це відчуваємо зараз, коли перебуваємо під дією тривалого стресу. Легені поводяться скромно і непомітно, хоча при цьому їм відведена вкрай важлива роль. І ми про них, просто-напросто, забуваємо. Можливо це через те, що легені не заявляють про себе “голосно”: вони не болять, не ламаються, як кістки, і не рвуться, як зв'язки. Але якщо ми хочемо бути здоровими і жити довго, то настав час про них згадати і приділити їм належну увагу".