Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Тетяна Петренко звертає увагу на аспекти теорії прив’язаності та важливість стосунків між вчителями та учнями. Війна завжди залишає невиліковні рани в душах людей, особливо вразливих і найбеззахисніших серед нас – дітей. Їхнє дитинство переповнене страхом, тривогою і травмами, які можуть супроводжувати на всьому подальшому шляху життя. Допомогти дітям зрозуміти та опрацювати свої почуття, створюючи безпечне середовище для здорового психологічного розвитку в умовах військових дій може присутність надійного дорослого. Дорослий може надати не лише фізичний захист, але й емоційну підтримку. Значення якості взаємин між дитиною та дорослим в контексті війни добре пояснює теорія прив'язаності. Головна ідея цієї теорії полягає в тому, що взаємини між дітьми та їх батьками або доглядачами впливають на розвиток особистості та емоційну стабільність. Вона була розвинена на основі спостережень та досліджень, що показали важливість того, як батьки або доглядачі реагують на потреби та сигнали дітей.
Таку назву мав дводенний семінар для лідерок громадянського суспільства та місцевих політикинь, який відбувся 19 та 20 жовтня у Берліні в рамках проєкту «She can! Вона може – розширення прав і можливостей жінок в українських громадах».
Для участі в семінарі були відібрані двадцять жінок-активісток з різних регіонів України, зокрема це й голови місцевих територіальних громад та їхні заступники, депутати обласних і міських рад, представниці громадських жіночих організацій та освітніх установ.
З учасницями зустрілася Катерина Гіпенко, другий секретар Посольства України у Федеративній Республіці Німеччина, яка зазначила, що наша країна більше не має «чоловічого обличчя». Гендерні зміни відбулися й в наслідок загарбницької війни росії проти України. Жінки активно беруть участь у всіх сферах суспільного життя, в т.ч. й політиці. Понад 50 відсотків місцевих рад зараз очолюють жінки. Вони докладають величезних зусиль для розвитку місцевих громад і наближення перемоги.
Представники німецької громадської організації «Dialogue for understanding», які є партнерами нашої організації в реалізації проєкту «Травмапедагогіка для українських шкіл», взяли інтерв’ю в експертки проєкту Світлани Меркулової, в якому вона ділиться своїми думками щодо проєкту, враженнями від участі в міжнародному експертному семінарі, практичним досвідом роботи з травмованими дітьми. Повний текст інтерв’ю українською мовою, англійською мовою, німецькою мовою.
13 жовтня стартував новий парламентський курс для майбутніх державотворців - учнів 9-11 класів та студентів 1-3 курсів закладів освіти. Програму розробили експерти Агенції розвитку освітньої політики спільно з фахівцями Освітнього центру Верховної Ради України.
Заплановано провести 10 вебінарів, які розкриють актуальні теми парламентаризму та громадянської участі дітей і молоді, сучасного процесу державотворення та глобальної політики.
Завдяки курсу учасники дізнаються, як учнівська й студентська молодь можуть долучитатися до управління країною та як впливати на важливі політичні рішення. Школярі й студенти мають гарну нагоду підвищити рівень знань з правознавства, громадянської освіти, історії України, отримати нові знання про діяльність Верховної Ради України та діяльність народних депутатів.
Після закінчення навчання та успішного складання підсумкового тестування учасники отримають відповідний СЕРТИФІКАТ.
На парламентський курс для майбутніх державотворців зареєструвалося більше 1000 учнів! І це лише початок! Заняття відбуватимуться щоп’ятниці на платформі zoom за попередньою реєстрацією https://forms.gle/uwrSWL6GyDbSresT9
Парламентський курс для майбутніх державотворців впроваджується за підтримки Програми USAID РАДА: наступне покоління та American Councils for International Education
Експертка проєкту "Травмапедагогіка для українських шкіл" Світлана Меркулова ділиться досвідом використання практичних інструментів для зниження стресу у дітей під час уроків, якими поділились німецькі експерти.
Травмапедагогіка надає цінні інструменти для роботи зі стресом учнів, сприяючи їх психологічному благополуччю. Вправи на простукування та повернення до тіла є одними з ефективних методів, які я використовую для допомоги школярам розслабитися та знизити рівень стресу. Простукування може слугувати засобом саморегуляції, допомагаючи дітям зосередитися та знизити напругу. Вправи на повернення до тіла дозволяють учням звертати увагу на фізичні відчуття та знаходити способи розслаблення.
Протягом 24-30 вересня 2023 р. відбувся міжнародний експертний семінар з розробки програми 6-ти денного тренінгу для українських вчителів «Травмапедагогіка для українських шкіл» у Новий Топліц (Німеччина). Програма семінару була насиченою та включала в себе обмін досвідом і практичними напрацюваннями німецьких та українських експертів. Розроблення програми тренінгу базувалось на актуальних потребах українських учнів та освітян. Основним підходом до розроблення програми тренінгу для вчителів було включити в навчання якнайбільше практичних методів і форм роботи з дітьми та колегами для зниження рівня тривоги, навчити копінговим стратегіям, надати знання про травму, її ознаки та яким чином допомогти дитині, яка перебуває в травмі. Команда українських експертів підвищила свою кваліфікацію як тренерів з травмоінформованої педагогічної допомоги.
Основна мета діяльності просвітницьких парламентських осередків полягає у здійсненні освітніх заходів для підвищенні рівня обізнаності школярів про парламентаризм, роль і функції Верховної Ради України й народних депутатів і формування громадянської компетентності учнів початкової, базової і старшої школи.
Ще одним завданням є поширення використання та інтеграція в освітні програми закладів освіти методичних і дидактичних напрацювань з громадянської парламентської просвіти. Упродовж цього навчального року 135 учителів і членів адміністрації закладів пройшли навчання з методики викладання курсу та підвищили кваліфікацію щодо форм і методів здійснення парламентської просвіти на всіх рівнях шкільної освіти та позашкілля.
А в наступному 2023-2024 н.р. в осередках буде впроваджуватися в освітній процес курс за вибором з основ парламентаризму та представницької демократії «Наш парламент: досліджуємо, розуміємо, впливаємо».
Діяльність Всеукраїнської мережі осередків парламентської просвіти на базі закладів освіти підтримується в рамках Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Рада: наступне покоління» (RANG), що виконується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики».