photo 19 12 23 119 грудня 2023 р. Людмила Паращенко та Ірина Іванюк як експертки Агенції з громадянської освіти взяли участь у фаховій дискусії в Центрі Разумкова. Під час зустрічі були презентовані інформаційно-аналітичні матеріали дослідження Центру Разумкова, підготовлені в рамках проєкту «Сучасний стан, пріоритети та перспективи розвитку системи громадянської освіти в Україні», що здійснюється за підтримки Представництва Фонду Ганнса Зайделя в Україні.

Велику зацікавленість учасників викликали здійснені Агенцією дослідження щодо реалізації громадянської освіти в школах, практика впровадження громадянської парламентської просвіти спільно з Освітнім центром Верховної Ради України та розроблене навчально-методичне забезпечення для впровадження курсу за вибором «Наш парламент: досліджуємо, розуміємо, впливаємо» на всіх рівнях шкільної освіти, що стали можливими завдяки підтримці Програми USAID «Рада: наступне покоління», яка є п’ятирічною ініціативою (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна».

Як наголосила Людмила Паращенко, впровадження парламентської просвіти як складової громадянської освіти має бути цілеспрямованим і включати 5 основних способів реалізації: 1) позашкільна діяльність (проєкти, онлайн-курси, настільні ігри, заходи Освітнього центру, виїзні навчальні школи, діяльність гуртків, студій, зустрічей з депутатами тощо); 2) позакласна діяльність (тематичні виховні заходи, ранкові зустрічі, години спілкування, парламентські уроки, екскурсії тощо); 3) під час уроків історії, правознавства, громадянської освіти; 4) наскрізно під час освітнього процесу в закладі освіти з використанням інтерактивних методів роботи (ігри, квести, пазли, дебати, вікторини тощо на парламентську тематику); 5) як окремий факультативний курс за розробленою навчальною програмою.

photo 19 12 23 2Ірина Іванюк наголосила на важливості об’єднання зусиль міжнародних донорів у реалізації напрямків громадянської освіти молодого покоління. Завдяки підтримці Програми USAID «Рада: наступне покоління» в освітній простір впроваджуються кращі практики взаємодії національних парламентів з громадянами, які мають, зокрема у Великій Британії, Австрії, Німеччині тощо.

В ході дискусії обговорювалися питання щодо актуальності створення в Україні всеохоплюючої системи громадянської освіти, яка включала б і доросле населення, та її найголовніші напрями і пріоритети в умовах війни, про зміни в нормативно-правовій базі громадянської освіти, що відбулися в період 2021–2023рр. та інституційне забезпечення розробки й реалізації державної політики в галузі громадянської освіти.

Участь у дискусії взяли представники органів влади, політики, науковці та експерти, представники громадських об’єднань, міжнародних проєктів, дипломатичних представництв.